miercuri, 18 mai 2016

Publicat in Concurs, Home, Recomandari

Start Concurs de Desen, editia a IX-a, organizat de Clubul Rotary Valea Prahovei

Voteaza articol:
(2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...
· 1.119 afisari

Asociaţia „Clubul Rotary Valea Prahovei” are deosebita plăcere de a vă anunţa începerea celei de-a IX-a ediţii a Concursului de Desen pentru elevii din ciclul primar, care învaţă în localităţile Sinaia, Buşteni şi Azuga. Dupa succesul înregistrat în cele opt ediţii ale concursului, organizate până în prezent (cu temele ”Lumina”, „Apa„, „Visul Copilăriei„, “Oraşul Meu”, “Centenar Hotel Palace Sinaia”, “Cunoaştere”, “Valea Prahovei” şi „Paştele la români„), pentru 2016, membrii Asociaţiei şi Clubului Rotary, propun o nouă temă generoasă şi foarte provocatoare – “JOCURILE COPILĂRIEI”.

afis1

*** Descopera mai jos 27 de jocuri ale copilariei prezentate de unii dintre cei mai indragiti artisti romani.

OBIECTIV:

  • Antrenarea copiilor din clasele primare într-un concurs de desen şi premierea celor mai inedite şi valoroase  lucrări.
  • Dezvoltarea grafică a temei anuale  propuse:   JOCURILE COPILĂRIEI.
  • Valorificarea desenelor premiate, în cadrul unor expoziţii intinerante, utilizarea acestor fonduri exclusiv pentru acordarea de Burse Anuale Rotary.

LOC DE DESFAŞURARE:

Cele 6 şcoli generale din oraşele Sinaia, Buşteni, Azuga: “Principesa Maria” – Sinaia, “George Enescu” – Sinaia, “Regina Elisabeta”- Poiana Ţapului, “Nestor Urechia” – Buşteni, “Cezar Petrescu” – Buşteni şi Şcoala Primară Azuga – pot participa toţi elevii din clasele pregătitoare şi din ciclul claselor I – IV.

 

PREMIILE VOR FI ÎN VALOARE TOTALĂ DE 1.800 RON ȘI VOR CONSTA ÎN JOCURI ȘI JUCĂRII – Fiecare școală va avea câte trei premianți (Locul I, Locul II și Locul III)

 

CALENDARUL CONCURSULUI:   

  • Perioada de înscriere: 18 mai – 31 mai 2016.
  • Jurizarea desenelor în şcoli (de către cadrele didactice) 1 – 7 iunie 2016, fiecare şcoală selectând minim 12 / maxim 15 lucrări ce pot intra în jurizarea finală.
  • Predarea desenelor selecţionate se va face către Secretariatul Rotary Club Valea Prahovei pâna cel tarziu la data de 10 iunie 2016
  • Evaluarea lucrărilor, jurizarea finală: 11 – 14 iunie 2016 (juriul este alcătuit din membrii Rotary Club Valea Prahovei şi alte persoane avizate)
  • Anunţarea caştigătorilor şi premierea: 15 – 16 iunie 2016.

Rezultatele vor fi anunţate aici pe site-ul asociatiei www.rotarybvp.ro şi pe contul de facebook (https://www.facebook.com/clubulrotary).

  • Festivitatea de premiere se va face pentru toate şcolile, cu participarea tuturor câştigătorilor, a părinţilor şi învăţătorilor, la Centrul Cultural “Aurel Stroe” din Buşteni pe data de 16 iunie 2016

PREVEDERI GENERALE:

  • Înscriere: Un elev se poate înscrie o singură dată la concurs cu un singur desen
  • Suport: coală format A4, coală bloc de desen (nu sunt acceptate alte formate).
  • Tehnica abordată: acuarelă, ulei, creion negru, creioane colorate.
  • Condiţii de execuţie: lucrările se vor executa în cadrul orelor de desen aflate în programa şcolară. Nu vor fi acceptate lucrări executate în afara orelor de curs sau executate cu îndrumători.
  • Organizatorii, cu acordul autorului şi în mod gratuit, se angajează să folosească desenele participanţilor atât pentru promovarea concursului cât şi în alte scopuri utile asociaţiei, respectându-le acestora identitatea lucrărilor în integritatea lor.

ORGANIZATOR: 

Asociaţia „Clubul Rotary Valea Prahovei
Dan MANEA – Preşedinte 2015 – 2016

DATE DE CONTACT:
E-mail: 
contact@rotarybvp.ro
Mobil: 0722.309.078

Unaaaatitled

Dragi copii, ne amintim cu drag de copilărie și dorim să vă împărtășim puțin din experiența noastră, provocându-vă la distracție în aer liber!!!

În paginile următoare, veți găsi o listă cu jocuri foarte distractive. Sperăm să le încercați și voi și să găsiți în ele inspirația necesară desenelor voastre, care cu siguranță vor fi minunate! Vă dorim mult succes și multă distracție!

  1. Tara, tara vrem ostasi!

La acest joc participa doua echipe, cu un numar care poate varia intre cinci si zece copii. Cele doua echipe se aseaza fata in fata, la o distanta destul de mare una fata de cealalta. O echipa incepe jocul spunand: “Tara, tara, vrem ostasi!”, iar cealalta raspunde: “Pe cine?”, dupa care este ales unul dintre membrii echipei adverse si i se striga numele.

Cel ales trebuie sa alerge cu putere si sa incerce sa rupa randurile formate ca un zid de echipa adversa (jucatorii formeaza zidul cetatii prinzandu-se de maini si tinandu-se cu putere). Daca cel ales reuseste sa rupa zidul, se intoarce la echipa lui si ia un “prizonier” din echipa adversa, iar daca nu reuseste, trebuie sa ramana in echipa adversa. Echipa castigatoare este cea care aduna cat mai multi ostasi.

  1. Ratele si vanatorii

In cadrul jocului avem doi vanatori si mai multe rate. Vanatorii trebuie sa stea la cativa metri distanta intre ei, iar ratele la mijloc, intre cei doi. Vanatorii au misiunea de a-i “vana” pe copiii care joaca rolul ratustelor, aruncand cu mingea in ei. Daca sunt atinse, ratele trebuie sa iasa din joc.

Mingea poate fi lansata si cu piciorul, iar fiecare “vanat” are dreptul la trei vieti. Daca una dintre rate reuseste sa prinda de trei ori mingea, atunci ea poate lua locul unui vanator. Ultima “rata” ramasa este “vanatul” castigator.

  1. Sticluta cu otrava

Pentru a juca acest joc, trebuie sa se stranga cat mai multi copii. Unul dintre ei este ales “sef”, iar acela spune “sticluta, sticluta cu…” (de exemplu: cu apa). Daca zice “sticluta, sticluta cu otrava”, atunci toti copiii trebuie sa fuga, iar cel care nu este prins este noul “sef”.

  1. Sotronul

Se deseneaza pe trotuar, cu ajutorul cretei, “un omulet” numerotat din cap pana in picioare, pe care jucatorii trebuie sa sara intr-un picior. Se arunca o pietricica la fiecare numar in parte, iar pietricica trebuie luata inapoi cand se ajunge la casuta respectiva. Jucatorii nu au voie sa cada sau sa puna piciorul jos.

  1. Baba oarba

Participantii la joc se aseaza in cerc. Conducatorul alege un copil pe care il leaga la ochi si il invarte, iar acesta trebuie sa ghiceasca pe cine a prins. Se continua jocul cu urmatorul copil.

  1. Ursul doarme si viseaza

Copiii canta: “Ursul doarme si viseaza/ Ca papucii lui danseaza,/ Ce sa-i dam noi de mancare?/ Lapte dulce sau cafea?/ Sa prinda pe cineva.” Spre finalul cantecului, Ursul se trezeste si incearca sa recunoasca un jucator, pipaindu-l. Daca ghiceste, cei doi isi inverseaza rolurile: jucatorul devine Urs, iar Ursul se transforma brusc in jucator.

  1. Da sau Nu

In cadrul jocului se pune o intrebare la care participantii nu pot sa raspunda cu “da” si “nu”. Daca fac acest lucru, ei primesc o pedeapsa. De exemplu, daca cineva intreaba “Ai fost la bunici?”, raspunsul trebuie sa fie “Am fost”.

  1. 1, 2, 3 la perete stai!

Jocul se poate juca si in doi, dar cu cat sunt mai multi participanti, cu atat jocul este mai competitiv. Conducatorul sta cu fata la perete/zid, in timp ce restul participantilor sunt la 4-5 metri in spatele lui, aliniati. Scopul este sa ajunga la perete si astfel sa ia locul conducatorul jocului. Persoana de la perete sta cu fata la zid si spune “1, 2, 3 la perete stai!” dupa care se intoarce spre participanti. Participantii trebuie sa se deplaseze cat mai repede spre zid atunci cand conducatorul jocului este cu spatele. Daca acesta vede vreun participant miscandu-se cand se intoarce cu fata de la perete, il pedepseste si-l intorce inapoi cu diverse masuri: “un pas de urias”, “un pas de pitic”, “o mamaliga rasucita”. Primul care ajunge la perete ii ia locul conducatorului de joc.

  1. Mima

Jocul trebuie sa aiba un coordonator care sa spuna unuia dintre copii un cuvant. El trebuie sa transmita colegilor sai cuvantul fara a rosti nici un sunet, doar folosindu-si mimica, gesturile si miscarile.

  1. Postasul

Unul dintre copii trebuie sa joace rolul postasului si sa aduca “o scrisoare” altui participant. Cel care a primit scrisoarea trebuie sa spuna de cine a fost trimisa, orientandu-se dupa indicatiile pe care i le-a dat postasul si sa-i faca pe ceilalti sa ghiceasca despre ce meserie este vorba.

  1. Telefonul fara fir

Regula este simpla, copiii stau insirati unul langa altul, primul ii spune repede urmatorului un cuvant la ureche,  fiecare copil intelege ce poate din ce i s-a spus la ureche, si spune mai departe urmatorului copil ce a auzit, si asa mai departe pana se ajunge la ultimul copil , iar  copilul din capatul sirului zice cu voce tare ce a auzit. Cu cat seamana mai putin cu cuvantul initial, cu atat e mai haios.

  1. Flori, fete sau baieti

Jocul este destul de simplu: la inceput se aleg doua persoane, care se duc mai departe de restul grupului, unde aleg un numar. Se intorc la grup si participantii spun la rand cate un numar pana cand cineva ghiceste respectivul numar. Trebuie sa aleaga unul dintre ei, dar nu oricum. Isi alege un domeniu. Clasicele sunt flori, fete sau baieti, melodii sau cantareti, mancaruri sau bauturi.

Ce doi de la inceput se duc inapoi la colt si se gandesc. Sa zicem ca este vorba despre flori. Unul dintre ei decide sa fie trandafir, celalalt lalea. Se intorc si-l intreaba pe cel care-a ghicit ce prefera intre trandafir si lalea, acela plecand apoi la colt cu cel care reprezinta floarea preferata. Si asa mai departe…

  1. Matele incurcate

Copiii se aseaza in cerc, in picioare, tinandu-se de maini. Apoi incepeti sa va incurcati, mana peste picior, picior in capul vecinului, mana pe umar, mana pe sub celelalte maini, capul unde s-o nimeri si asa mai departe cum puteti. Nu va dati drumul la maini, dar incurcati-va cat mai bine. Sau mai rau. Daca va prabusiti, asta e, mai incercam. Intra apoi in scena copilul cu rolul Descurca Tot, un personaj ales de la inceput, pe care l-ati trimis mai departe sa nu va vada acrobatiile de cand va incurcati. El trebuie sa va descurce… Bafta! Poate fi extrem de amuzant, si copiii vor rade in hohote.

  1. Fazan

Pentru acest joc este nevoie de minimum doi copii. Jocul incepe cand unul din copii spune in gand alfabetul. Apoi, cand un alt jucator spune „stop”, litera la care a ajuns cel care spunea alfabetul va fi cea cu care trebuie sa inceapa primul cuvânt. Unul dintre micuti spune un cuvant care incepe cu litera la care „s-a oprit” alfabetul si care este format din cel putin trei litere. Urmatorul copil trebuie sa formeze un alt cuvant a carui primele doua litere sa fie identice cu ultimele doua litere ale primul cuvant ales.

In momentul în care un jucator nu mai stie ori nu mai poate construi vreun cuvant cu silaba primita, el primeste un „F”. Astfel, fiecare jucator va avea dreptul la cinci greseli, penalizate, pe rand, cu „F”, „A”, „Z”, „A”, „N”, dupa care va fi exclus din joc. In acest joc nu se folosesc niciodata nume proprii ori prepozitii, se folosesc doar cuvinte din limba romana sau alta limba  care se doreste, si nu se repeta niciodata cuvintele! Spor la joaca, si sa nu ajungi tu FAZAN!

  1. De-a v-ati ascunselea!

Acest joc are nevoie de cel putin 3-4 copii. Se alege o numaratoare gen „Andante”, „Un’, doi, trei, alege pe cine vrei” ori alta asemenea. Copiii se aseaza în cerc, în timp ce unul dintre ei începe sa numere. Participantii vor fi eliminati pe rând de catre cel care numara. Copilul care ramâne ultimul e cel care „se va pune”. Îsi alege un loc, stabilit de comun acord cu ceilalti participanti, îsi acopera ochii si-ncepe sa numere din 10 in 10 pâna la 100. Între timp, ceilalti copiii se ascund.

Dupa ce numaratoarea a încetat, cel care „s-a pus” trebuie sa gaseasca pe rând pe toti copiii. Primul care a fost gasit va fi cel care „se va pune” în tura urmatoare.

  1. Telefonul american

Primul copil ii spune un cuvant copilului din dreapta, acela ii spune alt cuvant celui din dreapta lui pana se inchide cercul. Cineva sta pe margine si, dupa ce se termina impartasirea de secrete la ureche, incepe sa puna intrebari. Aiurea, ce-i trece lui prin cap, de la „ce-ai facut aseara?” pana „ce i-ai face vecinului X, daca nu te-ar vedea nimeni”.

Tu trebuie sa raspunzi folosind cuvantul care ti s-a spus la inceput. Sa zicem ca cineva ti-a zis ”lopata” si la intrebarea cu vecinul, merge sa-i zici „l-as pune sa dea la lopata”. Dupa ce e intrebata toata lumea, cel al carui raspuns s-a potrivit mai bine pune intrebari tura urmatoare.

 

  1. Taranul e pe camp!

Pregatirea jocului:
La acest joc pot participa cat mai multi copii, care se asaza intr-o hora, cantand. In mijloc se alege un copil, care sa inceapa jocul, el fiind Taranul.

Desfasurare:
Copilul care este Taranul se plimba in cerc, batand din palme in ritmul cantecului. El isi va alege o nevasta, apoi aceasta un copil, s.a.m.d, urmarind ordinea din versuile cantecului:

„Taranul e pe camp,
Taranul e pe camp,
Ura draguta mea,
Taranul e pe camp.
El are o nevasta (si va trebui sa-si aleaga o nevasta),
El are o nevasta,
Ura, draguta mea,
El are o nevasta.
Nevasta un copil (nevasta va trebui sa-si aleaga un copil),
Nevasta un copil,
Ura, draguta mea,
Nevasta un copil.
Copilul o dadaca (copilul va trebui sa-si aleaga o dadaca),
Copilul o dadaca,
Ura, draguta mea,
Copilul o dadaca.
Dadaca un pisoi (dadaca alege un pisoi ),
Dadaca un pisoi,
Ura, draguta mea,
Dadaca un pisoi.
Pisoiul prinde soareci, ( se alege un soricel)
Pisoiul prinde soareci,
Ura, draguta mea,
Pisoiul prinde soareci.
Si soarecii la branza, (se alege un copil „branza”)
Si soarecii la branza,
Ura, draguta mea,
Si soarecii la branza.
Si branza la borcan, (se alege un copil „borcan”)
Si branza la borcan,
Ura, draguta mea,
Si branza la borcan.”

Jocul se incheie cand in sir este inclus si ultimul jucator.

 

Exemple numaratori:

Din oceanul Pacific
A iesit un peste mic,
Si pe coada lui scria:
Iesi afara dum-nea-ta.

Iesi papucule de sub pat
Iesi papucule iesi
Sa mananci si tu ciresi
Iesi papucule iesi.
Itziri bitziri treci la tabla.
Nu stiu lectia doamna draga.
Dar de ce nu ai invatat?
Ca am fost la bal mascat.
Bal mascat iti dau eu tie.
Ai un 3 la geografie
Si un 4 la chimie,
Itziri bitziri treci la loc
Esti un mare dobitoc.

An-tan-tichi-tan
Muțunache -capitan
Șade lupul pe saltea
Si comanda o cafea
Cafeluța e amara
Dumneata sa iesi afara!

Ciresica are mere
Ciresel vine si cere
Ciresica nu se-ndura
Ciresel vine si fura
Cate mere a furat Ciresel cel gogonat?

Iepuras cu coada scurta
A venit si el la nunta
Si s-a pus in coltul mesei
Si-a mancat tortul miresei
Mirele s-a suparat
De ureche l-a insfacat
I-a facut o invartitura
Drept in oala cu friptura.

Voteaza articol:
(2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...
· 1.119 afisari
Publicitate
Targul National Imobiliar

Ce parere ai?